• Regulamin sklepu internetowego

Postanowienia ogólne

Sklep internetowy EUNOIA dostępny pod adresem internetowym eunoia.pl prowadzony jest przez: Weronikę Bednarczyk, prowadzącą działalność nierejestrowaną na podstawie art. 5 Ustawy z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców.
Niniejszy regulamin skierowany jest do Konsumentów i określa zasady i tryb zawierania z Konsumentem Umowy Sprzedaży za pośrednictwem Sklepu.

Stosowane definicje

Konsument - osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową
Sprzedawca - osoba fizyczna Weronika Bednarczyk, prowadząca działalność nierejestrowaną na podstawie art. 5 Ustawy z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców.
Klient - każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu.
Sklep - sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym eunoia.pl
Dni robocze – dni tygodnia od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Towarów w rozumieniu Kodeksu Cywilnego zawierana z wykorzystaniem Sklepu Internetowego;
Regulamin - niniejszy regulamin Sklepu.
Zamówienie - oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu lub Produktów ze Sprzedawcą.
Konto – konto klienta w Sklepie, są w nim gromadzone są dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie.
Formularz rejestracji - formularz dostępny w Sklepie, umożliwiający utworzenie Konta.
Formularz zamówienia – interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Produkty do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości produktów.
Produkt – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma/usługa będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego.

Informacje ogólne

Ceny podane w Sklepie są podane w polskich złotych i są cenami brutto.
Sprzedawca nie jest płatnikiem VAT.
Sprzedawca wystawia rachunki sprzedaży w formie uproszczonej i na żądanie Klienta.
Złożenie Zamówienia przez Klienta możliwe jest po założeniu Konta albo poprzez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych.
Końcowa (ostateczna) kwota do zapłaty przez klienta składa się z ceny Produktu lub Produktów oraz kosztów dostawy. Zarówno cena Produktu jak i koszt dostawy widoczny jest dla Klienta w formularzu zamówienia.
Zamówienia personalizowane wyceniane są indywidualnie. Dochodzi do nich koszt wysyłki, o którym Klient zostanie poinformowany przez Sprzedającego przy potwierdzeniu złożonego zamówienia.
Kupujący jest zobowiązany do zapoznania się z wymaganiami technicznymi niezbędnymi do korzystania z Usług, zawartymi w dalszej części Regulaminu (Wymagania techniczne).

Wymagania techniczne

Do korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu Sklepu oraz składania zamówień na Produkty, niezbędne są: urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i każdą nowoczesną przeglądarką internetową obsługującą protokoły HTTP I HTTPS; aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail); włączona obsługa plików cookies.

Zakładanie Konta w Sklepie

Założenie konta w sklepie jest darmowe i nieobowiązkowe.
Do założenia konta niezbędne jest podanie następujących informacji: imię i nazwisko, adres e-mail, adres zamieszkania, numer telefonu kontaktowego.
Klient ma możliwość usunięcia swojego konta w każdej chwili, bez podania Sprzedającemu przyczyny.
Logowanie na Konto możliwe jest poprzez podanie adresu e-mail oraz hasła nadanego w Formularzu rejestracji.

Zasady składania zamówienia i zawarcie umowy

Złożenie zamówienia wymaga zaakceptowanie Regulaminu oraz Polityki Prywatności Sklepu.
Sprzedawca udostępnia możliwość złożenia zamówienia bez rejestracji oraz po założeniu konta.
Aby złożyć zamówienie bez rejestracji wystarczy podać niezbędne informacje kontaktowe oraz adresowe w Formularzu „Zakupy bez rejestracji”.
Aby złożyć zamówienie należy wybrać Produkt, klikając przycisk „Do koszyka”, wybrać odpowiednią opcję dostawy, kliknąć „Złóż zamówienie”, a następnie wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności oraz opcję dostawy, i w zależności od sposobu płatności, opłacić zamówienie w określonym terminie, tj. do 3 dni roboczych od daty złożenia zamówienia.
W wypadku, gdy ilość zaakceptowanych przez Sprzedawcę Towarów jest mniejsza niż ilość Towarów zamówionych, informuje o powyższym Klienta na wskazany adres poczty elektronicznej. Klientowi przysługuje wówczas prawo do rezygnacji ze złożonego zamówienia. Prawo to Klient może realizować w ciągu 7 dni od dnia otrzymania informacji od Sprzedawcy.
Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza zamówienia w Sklepie internetowym.

Realizacja zamówienia

Sklep rozpoczyna realizację zamówienia w chwili uznania rachunku bankowego Sprzedawcy pełną kwotą stanowiącą cenę zamówionych towarów oraz opłatę za dostawę
Czas realizacji zamówienia wraz z dostawą to ok. 3 dni robocze od dnia wpłynięcia wpłaty na konto Sprzedawcy, chyba że opis zawarty przy danym towarze stanowi inaczej. Dotyczy to Produktów dostępnych "od ręki", które są dostepne na stanie sklepu.
W przypadku wyboru przez Klienta płatności przelewem, Klient obowiązany jest do dokonania płatności w terminie 3 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży – w przeciwnym razie zamówienie zostanie anulowane.
Po złożeniu zamówienia, Sklep wysyła na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej potwierdzenie złożenia przez Klienta zamówienia.
Sprzedawca zastrzega sobie możliwość odmowy realizacji zamówienia bez podania przyczyny. W tym wypadku wszelkie koszty zostaną zwrócone Klientowi.

Dostawa oraz płatność

Dostawa Produktu odbywa się na terenie Polski.
Przed odebraniem przesyłki, Klient jest zobowiązany sprawdzić w obecności doręczyciela stan opakowania, gdyż wszelkie ryzyka związane z dostarczonym Towarem przechodzą ze Sprzedawcy na Klienta z chwilą doręczenia przesyłki (odebrania jej przez Klienta).
Jeśli przesyłka i jej zawartość nosi ślady uszkodzenia nie należy jej przyjmować i w obecności doręczyciela sporządzić odpowiedni protokół, którego wzór posiada doręczyciel, a następnie skontaktować się ze sprzedającym poprzez e-mail: shop@eunoia.pl.
W przypadku nieodebrania przez Klienta prawidłowo zaadresowanej przesyłki, tj. takiej, której adres odbiorcy jest zgodny z tym, wpisanym zamówieniu przyjmuje się, że Klient odstąpił od umowy, co równoznaczne jest z tym, że w tym przypadku nie przysługuje mu zwrot kosztów przesyłki.
Płatność odbywa się przelewem tradycyjnym na konto Sprzedającego. Dane do przelewu w przypadku wybrania opcji płatności przelewem tradycyjnym, Klient otrzyma w wiadomości mailowej, wysyłanej po złożeniu zamówienia.

Prawo odstąpienia od umowy

Konsumentowi, przysługuje na podstawie art. 27 Ustawy z dnia 30 maja 2014 o prawach konsumenta (t.j. Dz.U.2020.287), zwanej dalej “Prawem konsumenckim” prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość, bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, art. 34 Prawa konsumenckiego.
Termin odstąpienia od umowy zawartej na odległość wynosi 14 dni od momentu wydania rzeczy, a do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem na adres e-mail shop@eunoiajewellery.pl.
Formularz zwrotu udostepniany jest Klientowi w wiadomości e-mail z potwierdzeniem złożonego zamówienia.

Sprzedający niezwłocznie potwierdzi Konsumentowi na e-mail (podany przy zawieraniu umowy i inny jeżeli został podany w złożonym oświadczeniu) otrzymanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
Konsument ma obowiązek zwrócić rzecz Sprzedającemu niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem.
Konsument odsyła rzeczy będące przedmiotem umowy, od której odstąpił na własny koszt i ryzyko.
Zwracany produkt nie może nosić śladów używania – każdy element musi być kompletny i fabrycznie zapakowany, towar dostarczony w oryginalnym opakowaniu w stanie niezmienionym i musi posiadać założone plomby zabezpieczające oraz produkty dodane do zamówienia jako gratis. W przypadku niespełnienia tego warunku, produkt nie zostanie przyjęty.
Sprzedający niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy złożonego przez Konsumenta zwróci Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia Konsumentowi rzeczy, a jeżeli Konsument wybrał sposób dostawy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedającego, Sprzedający nie zwróci Konsumentowi dodatkowych kosztów zgodnie z art. 33 Prawa konsumenckiego.
Sprzedający dokonuje zwrotu zapłaty przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób płatności, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
Zwrotom oraz wymianie nie podlegają indywidualnie dopasowywane produkty, na zamówienie oraz ze względów higienicznych kolczyki.
Szczegółowe informacje na temat prawa do odstąpienia od umowy znajdują się na stronie sklepu.

Reklamacja i rękojmia

Na podstawie Artykułu 556 Kodeksu Cywilnego przysługują Klientowi ustawowe uprawnienia wynikające z rękojmi. Sprzedawca jest odpowiedzialny z tytułu rękojmi, jeśli sprzedany Towar ma wady fizyczne lub prawne.
Okres rękojmi wynosi dwa lata (rękojmia obejmuje wady, które zostały stwierdzone w okresie dwóch lat od daty doręczenia Klientowi Towaru).
Klient winien zachować potwierdzenie zamówienia/rachunku, ewentualnie, przekazać go osobie, dla której Towar został zakupiony, jako dowód zakupu uprawniający do korzystania z rękojmi.
Nie stanowią niezgodności Towaru z Umową m.in.: wady jawne, widoczne w dniu zakupu, o których Klient wiedział lub oceniając rozsądnie powinien wiedzieć, uszkodzenia mechaniczne (wgniecenia, otarcia, deformacje) powstałe z przyczyn niezależnych od Sprzedawcy. Z uwagi na wysoką delikatność produktów, firma zastrzega, że naprawie gwarancyjnej nie podlegają rozerwane łańcuszki, bowiem uszkodzenia takie mogą powstać wyłącznie w wyniku niewłaściwego użytkowania, odbarwienia oraz uszkodzenia powstałe poprzez niewłaściwe użytkowanie lub konserwacje, naturalne zużycie towaru w wyniku korzystania zgodnie z przeznaczeniem.
W przypadku niezgodności towaru z umową lub gdy produkt posiada wady fabryczne, Klient powinien odesłać do Sprzedającego, reklamowany towar wraz z opisem niezgodności lub wad.
Reklamacje będą rozpatrywane w terminie 14 dni roboczych od dnia otrzymania zgłoszenia reklamacyjnego.
W razie uznania reklamacji towar wadliwy zostanie niezwłocznie naprawiony lub wymieniony na nowy, pełnowartościowy.
Jeżeli naprawa lub wymiana towaru będzie utrudniona lub niemożliwa, Sprzedawca – po konsultacji z Klientem – zwróci równowartość ceny towaru lub zaproponuje inne rozwiązanie.
Koszty dostawy nowego lub wolnego od wad towaru ponosi Sprzedawca.
Szczegółowe informacje na temat reklamacji i rękojmi znajdują się na stronie sklepu.

Ochrona prywatności

Administratorem danych osobowych jest Sprzedający.
Dane osobowe przekazane Właścicielowi Sklepu podawane są dobrowolnie, z tym jednak zastrzeżeniem, że niepodanie określonych tych danych uniemożliwia złożenie i realizację zamówienia klienta.
Klient może również wyrazić odrębną zgodę na otrzymywanie od Sklepu materiałów reklamowo – promocyjnych, w tym innych informacji handlowych w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j.Dz. U. Dz.U.2020.344). Klient może w dowolnym terminie zrezygnować z otrzymywania w/w materiałów reklamowo – promocyjnych.
Klient ma prawo dostępu do swoich danych osobowych oraz ich poprawiania, żądania zaprzestania ich przetwarzania oraz sprzeciwu wobec ich przetwarzania.
Dane osobowe Kupującego przetwarzane są na podstawie umowy i w celu jej realizacji, zgodnie z zasadami określonymi w ogólnym rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (EU) o ochronie danych (RODO). Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych przez Sprzedawcę zawiera polityka prywatności zamieszczona w Sklepie.
Szczegółowe zasady zbierania, przetwarzania i przechowywania danych osobowych wykorzystywanych w celu realizacji zamówień przez Sprzedającego zostały opisane w Polityce Prywatności.

Kontakt ze Sklepem

Adres e-mail Sprzedawcy: shop@eunoia.pl
Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą adresu e-mail podanego w niniejszym paragrafie od poniedziałku do piątku (z wyłączeniem dni wolnych od pracy, wskazanych poniżej)
Sprzedawca zastrzega sobie, że ma prawo do odpowiedzi na zapytania maksymalnie do dwóch dni roboczych w godzinach 7:00-8:00 oraz po godzinie 16:00.
Dni wolne od pracy:

25 grudnia (Boże Narodzenie)
1 stycznia (Nowy Rok)
6 stycznia (Święto Trzech Króli)
Poniedziałek Wielkanocny
1 maja
Dzień Wniebowstąpienia Pańskiego
Drugi Dzień Zielonych Świątek
15 sierpnia
21 lipca
1 listopada
11 listopada

Postanowienia końcowe

Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta.
W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem obowiązują właściwe przepisy prawa polskiego.
Klient będący konsumentem w rozumieniu art. 221 Kodeksu cywilnego ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń przed Stałym Polubownym Sądem Konsumenckim przy Wojewódzkim Inspektorze Inspekcji Handlowej.
Korzystanie/złożenie zamówienia w serwisie eunoia.pl oznacza akceptację niniejszego Regulamin.
Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem jego umieszczenia w serwisie pod adresem eunoia.pl i obowiązuje na czas nieoznaczony.
Sklep ma prawo do wprowadzenia zmian w niniejszym Regulaminie.